Banany na stres

Bananowce do prawidłowego rozwoju potrzebują klimatu ciepłego i wilgotnego. Wysoka jakość owoców zależy od dużej ilości wody (120-150 mm miesięcznie) i wysokiej temperatury. Wymagania glebowe roślin nie są duże. Uprawiane są w krajach Afryki, gdzie sprzyja klimat, a także w Ameryce Południowej. Dzięki wielkim plantacjom bananów, owoc ten stał się popularnym i lubianym. Spożywanym jest głównie na surowo, ale też można je suszyć, piec i marynować. Problem szybkiego dojrzewania owoców rozwiązano poprzez zbudowanie statków z systemem chłodzącym.

Banany to owoce, które występują aż w 800 gatunkach. Uprawia się jedynie dwadzieścia z nich. Poszczególne gatunki bananów mają owoce różniące się wielkością, kształtem, barwą skórki i miąższu oraz zawartością skrobi. Ciekawostką jest to, że istnieją banany o smaku jabłka, czerwone, a także takie, z których wyrabia się włókna na papier i liny.

W bananach znajduje się witamina A, potas, żelazo, fosfor i cukry, które są dla organizmu naturalnym źródłem energii. Dwa banany zapewnią dawkę energii wystarczającą do tego, żeby przepracować 2,5 godziny! Kiedy jesteś wyczerpany lub przemęczony, banan natychmiast postawi cię na nogi. Energia dostarczana przez banany napędza organizm na dłużej, niż kofeina, czy słodka przekąska.

Banany na stres, gdyż zawarty w nich potas odpowiada za dostarczanie do mózgu tlenu więc można wspierać organizm w chwilach przemęczenia, większego wysiłku fizycznego oraz dużego stresu. Błonnik zawarty w bananach zapobiega zatwardzeniom, a substancja o nazwie tryptofan (taka jak w indyku), pomaga zrelaksować się i wpływa na poprawę nastroju.

Banany szybko postawią cię na nogi jeśli masz kaca. Zmiksuj kilka bananów z odrobiną miodu i jogurtu. Taki koktajl przywróci naturalną pracę żołądka. Banany pomogą też wszystkim, którzy zmagają się z głodem nikotynowym, dzięki znajdującym się w nich witaminom z grupy B oraz składnikom mineralnym.

Kobiety w ciąży powinny jeść banany, ponieważ pomagają się one wyciszyć, łagodzą poranne nudności, regulują poziom cukru we krwi i temperaturę ciała.

Banany są bogatym źródłem żelaza. Suszone banany są doskonałym zamiennikiem słodyczy: 1 banan waży średnio ok. 200g i ma ok 114kcal.

Jeden owoc pokrywa 20 % dziennego zapotrzebowania na witaminę C. Dojrzałe banany są też dobrym źródłem antyoksydantów, jakim jest witamina E.

Banany na stres oraz wzmacniają układ immunologiczny (potas), obniżają ciśnienie tętnicze, wpływają na kondycję oczu, obniżają ryzyko wystąpienia chorób serca i udaru mózgu, koją nerwy, chronią przed nowotworami, korzystnie wpływają na budowę kości i zębów, odtruwają organizm, poprawiają pamięć i koncentrację, dostarczają szybki „zastrzyk energii”, spowalniają procesy starzenia się komórek, poprawiają kondycję skóry, włosów i paznokci.

Banany powinny być elementem zdrowej i zbilansowanej diety. Są źródłem łatwo przyswajalnych węglowodanów i witamin. Zapobiegają chorobom i korzystnie wpływają na budowę kości i mięśni. 

Może Ci się również spodoba