Owoce i warzywa wzmacniają odporność

Owoce i warzywa są źródłem witamin, składników mineralnych oraz błonnika pokarmowego. Zawierają antyoksydanty, takie jak: witaminy A, C i E oraz flawonoidy, które usuwają wolne rodniki powstające w organizmie podczas palenia papierosów, stresu, stanów zapalnych oraz narażenia na zanieczyszczenia środowiskowe. Owoce i warzywa to również źródło zbawiennych kwasów, które potrafią zregenerować i odmłodzić skórę. Świeże owoce, soki owocowe oraz owoce suszone powinny znaleźć się w jadłospisie na każdy dzień. Codzienna dieta powinna obfitować w owoce i warzywa, które rewelacyjnie wpływają na funkcjonowanie całego organizmu.

Owoce i warzywa kojarzą nam się ze zdrowiem i radością życia. Tylko 7 procent Polaków sięga po warzywa i owoce 5 razy dziennie.

Dlaczego zmiana nawyków żywieniowych jest tak często polecana ?

  1. owoce i warzywa wzmacniają odporność, która nie została ci dana raz na zawsze. Niszczy ją niezdrowy tryb życia i stres, a odbudowuje dieta bogata w owoce i warzywa. Zawierają one składniki, dzięki którym ścianki komórek stają się dla bakterii i wirusów barierą trudną do przebicia się. Są to: witamina K, żelazo i witamina C.
  2. dłużej zachowasz młodość, dobry wygląd, sprawność umysłową. Wrogiem młodego wyglądu są wolne rodniki. Powstają w wyniku przemian metabolicznych i doprowadzają do starzenia się organizmu. To proces naturalny, ale możesz go spowolnić, dzięki warzywom i owocom bogatym w: witaminę E, rutynę i beta-karoten.
  3. nie zagrozi ci nadwaga i nadmiar zmarszczek. Do ulubionego smakołyku dołóż dwa listki sałaty, placki ziemniaczane zjedz z surówką z marchewki, do gulaszu wypij szklankę soku pomidorowego. Dopóki będziesz jadła dużo warzyw, na pewno nie utyjesz. Są niskokaloryczne, a szybko wypełniają żołądek; zawierają dużo błonnika, który zmniejsza wchłanianie tłuszczu i ułatwia oczyszczanie organizmu; przyspieszają przemianę materii; nawadniają organizm, ułatwiają organizmowi powrót do prawidłowego funkcjonowania
  4. ochraniają przed miażdżycą. Im więcej będzie w twojej diecie zieleniny, tym większa szansa, że choroby cywilizacyjne cię ominą. Ważne są w tym wypadku: pektydy i flawonoidy (witamina C i antyoksydanty).
  5. zapewnisz sobie dobry wzrok. Zapobiegają zwyrodnieniu plamki żółtej (AMD) i zabezpieczają przed „kurzą ślepotą”.

Jedna porcja to niewiele, a efekty na długie lata. Zjedzenie jabłka, pomidora, ogórka, marchewki, rzodkiewki lub przygotowany z nich sok sprawi, że organizm zostanie oczyszczony z toksyn, sam będzie się regenerował, będzie chroniony przed infekcjami.